سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ذوالفقار

فراموش کرده ایم ...

بسم الله الرحمن الرحیم

هرروزه فیلم های زیادی در سینما های سراسر کشورمان اکران می شود . مطمئناً چندین و چندی از آنها را دیده ایم ؛ آیا فقط به خود فیلم توجه داریم و یا به جنبه های دیگر آن هم می نگریم . امروزه بعضی فیلم ها با داشتن مجوز از اداره ارشاد اکران می شوند که با بی حیایی روی به ترویج عقاید پوچ غرب هستند ، عقایدی که جوانان کشورمان در مدت هشت سال دفاع مقدس جنگیدند و از عمر ، جوانی و جان خود گذشتند تا نگذارند آنها بر ملت ما غالب شوند ؛ ولی انگار امروز فراموش کرده ایم !

پس همه این کار ها برای چه بود ؟ بعضی از فیلم هایی که خود ما می سازیم ، دقیقا و بی هیچ پرده ای به این اهداف روی آورده است . در فیلم « دو خواهر » علاوه بر زننده بودن پوشش و حجاب هنر پیشگان ، در ادامه طرز برخورد و رفتار «امیر خالقی »( محمد رضا گازار ) و منشی دفترش ( بهنوش بختیاری ) و همچنین چندین مورد دیگر را می بینیم که انگار نه انگار حریم هایی وجود دارد .

علاوه بر این اکثر فیلم های به اصطلاح کمدی تنها با هدف خنداندن بینندگان ، به لودگی و شکستن حریم ها کشیده شده اند . مصادیق بسیاری را می توان در فیلم های « پوپک و مش ماشاالله » ، « لیمو ترش » ، « زندگی شیرین » و ... به وضوح دید .

اکنون به فکر فرو می رویم ؛ جوانان و نوجوانان ما چه کسانی را به عنوان الگو برای خود قرار داده و با آنان همزاد پنداری می کنند ؟ با هنر پیشگان فیلم های مختلف که که هر روز و هر ساعت در حال پخش هستند ، و یا رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس که به حق کاملترین و پاک ترین افراد دوران بوده اند و به ندرت و آن هم در بعضی ایام خاص می توان بعضی از مستندات آنان را دید .

حال آیا فکر می کنیم آقا و خانم ......... در فلان فیلم سینمایی الگوی مناسبی برای دختران و پسران ما هستند ؟ آیا راضی می شویم در آینده فرزندانمان مانند این هنر پیشگان در فیلم های خود عمل کنند و یا می پسندیم که اعمال آنها برگرفته از عقاید و فرهنگ های ناب اسلامی باشند ؟

ای کاش مسئولین در کنار توجه به مقدار فروش و جوانب مادی فیلم ها ، کمی هم فکر و نیروی خود را در این موارد متمرکز می کردند .

به امید روزی که لازم به تذکر در این گونه موارد نباشیم ...

« الهمّ عجل لولیّک الفرج »


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 89/9/9ساعت 5:1 عصر توسط سلمان نظرات ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت