سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ذوالفقار

(( حجاب و عفاف ))  

گوهر اسلام، سعادت و نجات آدمی است و باورهای دینی و احکام اخلاقی و فقهی در راستای این غایت نازل شده اند. در حقیقت، هدف کلیه آموزه هایی که از سوی خالق حکیم صادر می گردند چیزی جز پاسخ گویی به همه نیازهای روحی و جسمی، مادی و معنوی، و فردی و اجتماعی انسان نیست. در نتیجه، احکام الهی مربوط به پوشش زن نیز با توجه به همین غایت و هدف صادر شده اند.

به راستی، «حجاب» چیست؟ آیا حجاب محدودکننده ای ذاتی در جامعه است؟ یا عاملی مصونیّت بخش است؟ آیا حجاب مخصوص دین اسلام است؟ یا در ملل و اقوام دیگر هم وجود داشته است؟

قصد دارم حجاب را در ابعاد مختلف تشریح کنم ، مطالب را دنبال کنید ، امید است مفید واقع شود ...

پوشش در حریم خانواده

پدر و مادر در زمینه های مختلف خانوادگی از جمله مسئله پوشش، بر روی شخصیت اعضای خانواده تأثیر مهمی می گذارند. در خانواده ای که پدر پوشش مناسب را رعایت نمی کند، ناخواسته روشی نادرست را به اعضای خانواده می آموزد. در نتیجه، ممکن است دختر یا پسر خانواده نیز چون پدر رفتار کنند. همچنین در خانواده ای که مادر همواره لباس های نامناسب ظاهر می شود، افزون بر آنکه این گونه پوشش را به دخترش می آموزد، بسا که ناخواسته پسرش را نیز به انحراف اخلاقی می کشاند؛ زیرا فرزند او در هر مرحله سنی که باشد، تحت تأثیر تحریک های ویرانگر ویژه آن دوره سنی قرار می گیرد. گرچه رابطه عاطفی میان اعضای خانواده، عاملی مهم در رعایت حریم میان آنهاست، تربیت اسلامی و سلامت روحی و روانی زن و مرد به ویژه دختر و پسر جوان، اقتضا می کند که حریم انسان ها به طور کامل رعایت شود.

 

 

 


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 88/11/22ساعت 11:36 عصر توسط سلمان نظرات ( ) |

جنگ نرم

امروز شدید ترین حملات دشمن علیه عقاید و ریشه های اسلام و نظام اسلامی انجام میشود ؛ چرا نمی بینیم ؟

امروز دشمن تمام نیرو ها و تجهیزات خود را در تمام خانه ها مستقر کرده است و با استفاده از فضای اینترنت و ماهواره ها حرف های خود را به کل جهان می زند و سعی در نابودی اساس جمهوری اسلامی و انسانیت و آزادگی دارد .

امروز تنها سعی در حفظ عقاید و هدف خویش کافی نیست ؛ هر کس در حد توانایی خود می تواند مفید واقع شود . باید آگاه سازی کرد ؛ باید همه را از خواب غفلت بیدار کنیم و با استفاده از همین امکانات بر ضد خود انها اقدام کنیم .

در یکی از آخرین مصاحبه های سید حسن نصر الله با یکی از خبر نگار های ایران ایشان فرمودند : (( توطئه ها و حوادث اخیر ایران از جنگ سی و سه روزه ما ضربه ی مهلک تری بود و اگر می بینید ایران هنوز با اقتدار و محکم بر جای خود استوار است ، تنها به علت آگاه سازی و تدابیر رهبر فرزانه ایران امام خامنه ای است .))

بعضی می گویند در حکومتی که حرف یک نفر ( ولایت فقیه ) بر هر قانون و اساسی ارجعیت دارد این حکومت دیکتاتوری است .

بنده می گویم آنها اصلا نمی دانند ولایت فقیه یعنی چه . ولی فقیه یعنی این که مردم هر شهر از بین عرفا و علمای شهر خود یک نفر را انتخاب کرده اند و از تجمع این افراد شخصی انتخاب می شود که صلاحیت رهبری بر جامعه اسلامی را دارد .

رهبر از جانب مجلس خبرگان انتخاب می شود و این مجلس بر کار رهبر ، نظارت هم می کند ؛ حال این حکومتی دیکتاتوری است ؟

 

 


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 88/11/1ساعت 4:45 عصر توسط سلمان نظرات ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت