سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ذوالفقار

چطور ممکن است چنین صحنه ای ؟   

 

« بسم الله الرحمن ارحیم »

اتومبیلی می ایستد ، فلش دوربین ها فضا را روشن می کنند ، فرش قرمز ، مسیر شخصی سرشنس را نشان می دهد ، عکاسان برای گرفتن عکس صحنه از سر و کله ی هم بالا می روند ... در صحنه ی بعد ب کنار رفتن پرده ، (نانسی) بر روی صحنه ظاهر می شود ، و همه این تصاویر از تلویزیون ایران پخش شده است . شما هم در وهله اول حتما این تصاویر را می توانید با استقبل از یک خواننده زن عرب ، تطبیق دهید و تعجب کنید چطور ممکن است چنین صحنه هایی از تلویزیون رسمی کشورمان پخش شده باشد ؟

اما عجله نکنید ، بعذ از کنار رفتن پرده قرمز ، این نانسی اجرم ، خواننده زن عرب نبود که بر روی صحنه ظاهر شده است ،بلکه یک بسته دستمال کاغذی ( نانسی ) بر روی صحنه می آید !

استفده از تداعی معانی و اسامی در میان اهل فن صنعت تبلیغات ، بسیار رایج و روشی شناخته شده است ولی در رابطه با این تبلیغ ، بیان دو نکته ضروری به نظر می رسد :

1- این که صدا و سیما در صدور مجوز خود برای تبلیغ شرکت تولید کننده دستمال نانسی به تشابه اسمی و نوع تبلیغات مشکوک این محصول با خواننده فاسد عرب ، توجه نکرده است ، جای بسی تعجب دارد . این تبلیغ که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در حال پخش است ، تداعی گر خواننده زنی است که در جریان حمله اسرائیل به لبنان ، ایران را مسئول این جنگ دانست و ...

2- دستمال کاذی نانسی در شهریور سال 87 از سوی اداره نظارت بر مواد غذایی ، آشامیدنی ، بهداشتی و آرایشی به عنوان کالایی غیر استاندارد و فاقد مجوز های بهداشتی و استفاده از دو پروانه جعلی اعلم شده است . البته امکان تشابه اسمی این دستمال با محصول غیر بهداشتی فوق و جود دارد ؛ اما بعید است مسئولانی که محتوای کاملا مسئله دار تبلیغ این محصول را توجه نکرده اند ، به کیفیت و مجوز های آن نیز توجه های لازم ر کرده باشند .

به هر حال لازم است در کشاکش جنگ نرم دشمنان که از هر ابزاری برای ترویج بی بند و باری و اباحی گر استفاده می شود ، مسئولان صدا و سیما ذقت و نظارت بیشتری را بر برنامه های خود داشته باشند تا شاهد تکرار چنین مواردی در آینده نباشیم


نوشته شده در تاریخ جمعه 89/9/5ساعت 2:18 عصر توسط سلمان نظرات ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت